czwartek, 24 września 2020

Herby na znaczkach Słowacji

                                                 Herby na znaczkach Słowacji 1939-1945

                                                                     Czechosłowacja

Mi 405A

                                                                            ****
                                                                            1939
                                   nadruk - " Slovenský Štát 1939" na znaczkach czechosłowackich
                                                                            Mi 2-6



Na znaczkach herb średni  Czechosłowacji

od 1920
                        W polu pierwszym czerwonym, srebrny krzyż lotaryński na błękitnym trójwzgórzu
                                                                      (herb Słowacji)

******
Mi 24-25,35-42,

Andrej Hlinka ( 1864 - 1938 ) – słowacki polityk o orientacji narodowo-klerykalnej, publicysta, ksiądz rzymskokatolicki. Współzałożyciel i przywódca Słowackiej Partii Ludowej,
 uznawany przez Słowaków za ojca narodu.

W górnych rogach znaczków  emblemat Słowackiej  Partii Ludowej
 (słow. Slovenská ľudová strana



******
Znaczki gazetowe
Mi  54-65

                                              Słowacki symbol  góry z krzyżem Cyryla i Metodego.

*****
1939-1942
Mi 67-68, 69
Jozef Tiso ( 1887 - 1947 ) – słowacki ksiądz katolicki, doktor teologii, polityk 
i lider Słowackiej Partii Ludowej, prezydent Słowacji w latach 1939–1945

Herb pierwszej Republiki Słowackiej
od  23 czerwca 1939 r 

****
1942 Mi 94-96
W górnym rogu znaczka godło organizacji  Hlinkova mládež (HM) 


***
Mi 98,101



Na pierwszym znaczku stylizowany herb Bratysławy

***
Mi 102-104

U dołu znaczka ówczesne herby Słowacji, III Rzeszy, Włoch,Chorwacji ..

****
1943
Mi 124-127

                           Znaczki wydane z okazji ukończenia  budowy linii kolejowej na odcinku
                                                   Kapušany - Strážske  5 września 1943 r
                                      U góry znaczka herb Słowacji i symbol słowackich kolei 
                                                             .(Slovenské železnice ,SŽ)


***
1944
Mi 151-154

****

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz