czwartek, 30 marca 2023

Stalin na znaczkach (Węgry)

        W latach 1946–1953 kierowani przez Mátyása Rákosiego komuniści zaprowadzili w kraju 

                 reżim wzorowany na stalinowskim  . Po powstaniu węgierskim   (XI .1956 )  i

                 przejęciu władzy przez   Jánosa Kádára  stopniowo  odchodzono od  stalinizmu

                                                                                  **

                                                                       1947-   Mi 996

                                                           Joszif Visszarionovics Sztálin  
                                                                              ****                                                               


                                                                   1949 Mi 1066-1068



                                                                           ******

                                                                      1950. Mi 1108

                                                                              ****

                                                                             1951

                                                                          Mi 1198

                                       Most Stalina (węg. Sztálin híd )  w Budapeszcie 

                                                most został otwarty 7 listopada 1950 r                                                

                                          Budowę rozpoczęto w 1939 roku ,przerwano w 1943 ,

                                               W 1958 przemianowany na most Arpada

                                                                           Mi 1215

Mi1216,1217
 
Pomnik Stalina  w Budapeszcie

*******

                                                                  1952 Mi 1277, 1278


                                                                                 ****

                                                                  1953 Mi 1283, 1284


                                                                              ****

                                                                           bl 23, 1295


                                                                            ****

                                                                     1954 Mi 1325 

                                                            

                                                                           ****                                                                                          

                          W 1951  położone nad Dunajem, 70 km na południe od Budapesztu

                                       Dunapentele  zostało przemianowane Sztálinváros   

                                                                            Mi 1255

                                                                           Mi 1349


                                            Od  26.XI.1961- przemianowano na Dunaújváros

                                              Herb  Dunaújváros z czasów komunistycznych

                                                                              *******

                                                                                 *****

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz