środa, 2 grudnia 2020

Poloniki na znaczkach ONZ

 Polska, nie brała udziału w konferencji założycielskiej w San Fransisco. Zadecydowały o tym narastające rozbieżności wśród mocarstw dotyczące uznania komunistycznych władz Polski, którym brakowało legitymizacji na podstawie wolnych wyborów              

Mimo nieobecności przedstawicieli polskiego rządu na konferencji założycielskiej, w uznaniu dla wkładu w zwycięstwo nad faszyzmem Polskę zaliczono do grona członków pierwotnych organizacji, dopasowując odpowiednio brzmienie art. 3 Karty Narodów Zjednoczonych.

 Pozwoliło to przedstawicielowi Tymczasowego Rządu Jedności Narodowej, ministrowi spraw zagranicznych Wincentemu Rzymowskiemu, na podpisanie Karty - 15 października 1945 roku. 

                                                                            ********

                                                  Biuro w  Nowym Jorku

                                                                                   1984

            
                                                                              Mi 452

                                                                                 *****

                                                                                   1986

      
         Mi 496

Czesław Słania (1921- 2005 ) 
– polski grawer, projektant znaczków pocztowych i banknotów, od 1959 działający w Szwecji.

1997
                                                                              Mi 747

*********

Biuro w Genewie
Office des Nations unies à Genève

                                                                             2019

Mi 1069

*****

Biuro w Wiedniu
       Büro der Vereinten Nationen in Wien 
 Vienna International Centre .

1986

                                                                               Mi 61

***
      1997
        
                                                                                  Mi 237

***
2008
   
Mi 530
                                                          Polska flaga i moneta 5 -złotych
                             wprowadzona w konsekwencji denominacji złotego z 1 stycznia 1995 r

********



                                                                            ******

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz