niedziela, 17 czerwca 2018

NRD znaczki pocztowe 3



                        Herby i godła na znaczkach pocztowych NRD
                                          1981-1990
                              Numeracja według katalogu Michel

                                                                        *********
                                                                   1981 Mi 2633

                                                                          ***********
                                                          1982  Mi 2722-2723

                                                                      Herb Schwerina

                                                                     *************
                                                                       Mi 2754, 2756



Pieczęć miast Eisleben (z ok.1500 r)




Pieczęć miasta Wittenberg

                                                                **************
                                                    1983
                                                                  Mi 2817-2821







**************
                                                                              blok  73


Herby  Saksonii Elektorskiej (Saksonia -Wittenberg)

Księstwo Anhalt
(herby Brandenburgii i Saksonii)


Hrabstwo Baringen (Bernburg)

Aschersleben (Askania)

Ballenstedt


Hrabstwo Warmsdorf

Hrabstwo Waldersee  (Dessau)

Hrabstwo Műhlingen

 Hr Mansfeld 


 ?



*******************

                                                                        1984
                                                                       Mi  2855,2856


                                         Na znaczkach herb Elektoratu Saksonii i Polsko-litewski




        Elektorat Saksonii w latach  1697-1763 pozostawał w  unii personalnej z Polską

                                                                     *********
                                                                 Mi 2857-2861





                                                                       **********

                                                                                bl 77

                                                                   ****************

                                                                       Mi 2893-2895






bl  78

***********

                                                               Mi   2898-2902     ,




           bl 79

                                                                            *****

                                                            Mi 2903-2904 Magdeburg

                                                             **************************
                                                                                 1985

                                                                               Mi 2934-2938

             


             

       
 ***********

                                                                          Mi   2946


Mi 2947,2948


*******

                                                                 Mi 2972-2975
                                                                Mosty w Berlinie





                                                                   *************

                                                                          1986

                                                                         Mi 3001

**********
                                                                          Mi 3002


                                                                           ********

                                                                        Mi  3023


                                                                           Mi 3025


                                                                 Mi   3030-3031,

                                                                     **********
                                                                       Mi 3037

                                                                            *******
                                                                           3040-3044

 Gryf z herbu Rostocku

***
  
                                                               Talar miasta Nordhausen


                                                                  ******************



                                                    U dolu monety herb miasta Erfurt

Magdeburg

Stralsund


*****
                                                                       Mi 3048

                                                                     ***********
                                                          1987 Mi 3063

Posąg Rolanda w mieście Stendal
(Altmark)
 Na tarczy  orzeł brandenburski ?
(czerwony  w srebrnym  polu)


***************
1988 

Mi 3161-3166


Herb Wismaru

***************


Herb Anklam
(słow. Nakło)
***************


do 1950 dwa miasta
Damgarten
(słow. Dębogóra)

Ribnitz
*********

Herb Ribnitz-Damgarten

*****


Herb Stralsundu
( słow. Strzałów)
****************


Herb miasta Bergen  na Rugii
(słow. Góra)
*****************

Herb Greifswaldu
(słow. Gryfia)
**************



Mi 3173. 3175 Erfurt


************

Mi 3174,3176 Chemnitz

Karl Marx Stadt 1953-1990

***********
1989
Mi 3221

*******

Mi 3249

************

Mi 3281
Mi 3282

blok 100

***************
1990
Mi 3302                                Mi 3306
Szyld poczty  Thurn und Taxis w Blankenburgu  ,w księstwie Schwarzburg-Rudolstadt

Herby  mały księstwa pod nim herb Taksisów
***
 Schwarzburg - Rudolstadt (940 km²)  mały kraj niemiecki we wschodniej części dzisiejszej Turyngii


1599 -podział - hrabstwo Schwarzburg-Rudolstadt
od 1711 - księstwo Świętego Cesarstwa Rzymskiego
1806-1815  w Związku Renskim
1815-1871 w Związku Niemieckim
1871-w Cesarstwie Niemieckim
1909-unia personalna z Schwarzburg-Sonderhausen
1918-republika
1920-w zjednoczonej Turyngii


*****

Herb  Thurn und Taxis
Od 1695 -książęta Rzeszy
Zniemczona rodzina włoska zajmująca się  od 1451-1806
      prowadzeniem poczty w krajach podległych Habsburgom

1815-1867 w 16 państewkach i 4 wolnych miastach niemieckich
1867 - wykupiona przez  pocztę Prus

*********************

Mi 3303                                       Mi 3307
Szyld poczty Królestwa Saksonii

    Mi  3304                                  Mi 3308    
Szyld  niemieckiej cesarskiej agencji pocztowej
*********************
Mi 3315

***********

Mi 3316,3317


Herb Lipska i logo Targów Lipskich
Pieczęć margrabiego Landsbergu - Dytryka Mądrego 
przy przywileju z 1268 r


                                                                     
U góry znaczka herb Lipska i logo Targów Lipskich
Poniżej pieczęć cesarza Maksymiliana I 
  przy dokumencie potwierdzającym przywileje targowe z 1497 r.

**************
Mi 3337
Herb Jana Pawla II

***************
Mi 3338-3339


Herb Halle
************

Następny post -Berlin Zachodni

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz